من چه کاری میتونم برای شما انجام دهم

زبان انگلیسی عمومی

کمکی که من در زمینه آموزش زبان عمومی میتونم به شما بکنم تدریس کتابهای زبان عمومی موجود که معمولا در آموزشگاهها تدریس میشه به صورت خصوصی و نیمه خصوصی هست. البته هر کدوم از مهارتها رو هم میشه به صورت جداگانه مطالعه کرد.

منظور از زبان عمومی مجموعه ای از لغت، دستور زبان در حد نیاز و تمرکز بیشتر روی چهار مهارت اصلی که مهارتهای شنیداری یا Listening، صحبت کردن یا Speaking، خواندن یا Reading و نوشتن یا Writing هست. دیگه دوران تدریس دستور زبان و لغت به صورت مجزا گذشته که البته کارایی خاص خودش رو برای مقاصد خاص داره ولی در حوزه زبان عمومی ما فقط در حد نیاز که منظور ابزار مورد نیاز مهارتهای اصلی هست به این مباحث می پردازیم.

زبان انگلیسی تخصصی

اول اجازه بدید براتون بگم که منظور از زبان انگلیسی تخصصی چیه. بهش میگیم ESP; English for Specific Purposes انگلیسی برای مقاصد خاص.

وقتی به یک زمینه خاص تحصیلی یا شغلی فکر کنیم، مثلا رشته فن آوری اطلاعات یا IT، پزشکی و پرستاری، حسابداری و مدیریت بازرگانی یا به سازمان یا شرکتی که مثلا بخشی از فعالیتشون مربوط به صادرات و واردات، خرید و فروش های خارجی و مذاکره هست متوجه اهمیت یک زبان برای برقراری ارتباط میشیم.

در زمینه های تحصیلی، برای ادامه تحصیل چه توی کشور خودمون چه در دانشگاههای خارجی، حتی در مقاطع پایه برای تقویت سطح دانش و آگاهیمون دانستن زبان تخصصی که شامل لغات و اصطلاحات تخصصی رشته مون میشه و اینکه یاد بگیریم کجا از چه کلمات و عباراتی چطوری استفاده بکنیم لازم و ضروریه.

در زمینه های شغلی هم تصور کنید که با چندتا شرکت خارجی مراوده تجاری دارین و مرتب جلسات مختلف مثل مذاکره یا عقد قرارداد برگزار میکنید و یا مجبورین هر روز حجم وسیعی از مکاتبات الکترونیکی داشته باشین و یا حتی در ماه و یا سال تعداد زیادی سفرهای خارجی دارین، پس یاد گرفتن زبان تخصصی رشته شغلی تون و حتی زبان عمومی برای برقراری ارتباطات اولیه اجتناب ناپذیره.

من بهتون کمک میکنم در قالب دوره های خصوصی و نیمه خصوصی و همینطور کارگاههای عملی زبان تخصصی رشته خودتون رو، با هر هدفی که مطالعه میکنید، یاد بگیرین؛ نه فقط در قالب لغات و اصطلاحات بلکه به صورت کابردی جوری که بتونین در عمل به راحتی ازش استفاده کنید.

دوره های تخصصی آمادگی آزمون IELTS

حداقل اسم آزمون آیلتس IELTS به گوش همه خورده؛ آزمونی که برای ادامه تحصیل در دانشگاههای خارجی، مهاجرت و اشتغال توی شرکتهای خارجی بهش نیاز داریم. مدرکی که از شرکت در این آزمون میگیریم مورد قبول اکثر کشورهای دنیاست.

شما برای شرکت در دوره های تخصصی آمادگی این آزمون باید سطح زبان عمومی متوسط به بالا داشته باشین؛ چون در این دوره های تخصصی که بنا به شرایط و خواست شما میتونیم به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی برگزار کنیم فقط به تدریس تکنیکهای مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون پرداخته میشه.

پس، بعد از یک آزمون تعیین سطح، اگر زبان عمومی شما برای شرکت در این دوره ها در سطح مناسبی بود یک راست میریم سراغ آمادگی برای آزمون IELTS. اگر هم نیاز به تقویت زبان عمومی داشتین اول سطح زبان عمومی تون رو میاریم بالا و بعد می پردازیم به این دوره های تخصصی؛ نگران نباشین، من همه جوره کنار شما هستم.

کاری که من برای شما در این دوره ها انجام میدم آشنا کردن شما با اصول و قواعد این آزمون هست و همچنین آموزش تکنیکهای تخصصی که برای موفقیت در این آزمون بهشون نیاز دارین. اطلاعات من در این زمینه نتیجه شرکت در این آزمون و مطالعه بخش زیادی از منابع موجود و استخراج مفیدترین اطلاعات هست؛ این کار به ما کمک میکنه در وقت و هرینه و انرژی صرفه جویی کنیم و زودتر به نتیجه مطلوب برسیم.

علاوه بر این…

چون در نظر دارم مطالبی که ارائه میکنم مورد استفاده طیف وسیعی از افراد باشه از یک طرف تلاش میکنم اطلاعات تخصصی معتبر و علمی در زمینه آموزش زبان انگلیسی رو در اختیار مخاطبان خاصی مثل دانشجویان این رشته، معلمان و افرادی که به نحوی با این رشته سروکار دارن قرار بدم.

از طرف دیگه، با توجه به تجربه ای که در زمینه تهیه و تدوین مطالب درسی برای سنین، سطوح و اهداف مختلف از جمله تعریف و ایجاد دوره های جدید در چارتهای آموزشی و تهیه مطالب درسی برای اونها و همینطور تعریف، تهیه مطالب آموزشی و تشکیل کارگاههای مختلف دارم در این زمینه های تخصصی هم میتونم در خدمتتون باشم.

باید بدانید…

شما هر هدفی داشته باشین من در کنارتون خواهم بود.

یه مبحثی وجود داره تحت عنوان Need Analysis یا تحلیل نیاز؛ به این معنی که نیاز مخاطبمون رو بررسی و تحلیل و شناسایی کنیم و متناسب با اون خدمات ارائه بدیم.

من هم در وهله اول با کمک خودتون به شناسایی نیاز شما می پردازم؛ اینکه هدفتون از مطالعه زبان انگلیسی چیه، چقدر زمان برای آموزش، مطالعه و تمرین دارین، تا حالا چه کارهایی برای رسیدن به هدفتون انجام دادین، و متناسب با شرایط شما تمام تلاشم رو میکنم بهترین خدمات آموزشی رو بهتون ارائه کنم.